کمربند سبز پتروشیمی آبادان احداث می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به مناسبت هفته هوای پاک، عملیات اجرایی ساخت کمربند سبز مجتمع پتروشیمی آبادان با استفاده از پساب خروجی این شرکت روز شنبه با حضور جمعی از مدیران محلی شهرستان اجرایی شد.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست(HSE) مجتمع پتروشیمی آبادان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت:کمربند سبز مجتمع پتروشیمی آبادان در ۲۰ هکتار زمین این مجتمع ساخته می شود.

میرحسن فرجادنیا افزود: تاکنون پنج هزار اصله درخت سازگار با شرایط زیست محیطی منطقه در مجتمع پتروشیمی کاشته شده و تا پایان سال ۱۳۹۴ این تعداد به ۱۰ هزار اصله افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از طرح بازیافت پساب صنعتی پتروشیمی آبادان، فرآیند آبیاری فضای سبز مجتمع پتروشیمی آبادان، از خروجی پساب این شرکت تامین می شود.

فرجادنیا در پایان سخنان خود، اعتبار هزینه شده برای احداث جاده دسترسی و لوله گذاری آبیاری درختان طرح فضای سبز مجتمع را بیش از ۹ میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس اداره محیط زیست آبادان نیز در این آیین با تبیین اهمیت حفظ محیط زیست برای تداوم زندگی بشر، گفت:اهمیت حفظ و نگهداری از نهال های کشت شده، بیشتر از کاشت آن است.

سید احمد موسوی آزاد ادامه داد: بر اساس استانداردها، شهروندانی که در شهرهای با فضای سبز بیشتر زندگی می کنند، روان پریشی کمتر، بهداشت بهتر و رضایت بالاتری از زندگی دارند.

وی اظهارداشت: با افزایش جمعیت و بالطبع پیشرفت و گسترش تکنولوژی در جوامع شهری، لزوم ایجاد و توسعه فضای سبز به منظور بهبود و تلطیف هوا، زیبایی شهرها بیش از پیش احساس می شود.

مجتمع پتروشیمی آبادان از بزرگ ترین واحدهای تولیدکننده پی.وی.سی کشور است که تحقق هدف تولید سالانه ۱۱ هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع طی چند سال آینده می باشد.

۲۹ دیماه در تقویم کشور به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.