“مینو شهر” شهرستان، “مینوحی” و “بهمن‌شیر” بخش می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جواد سعدون‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان اظهار کرد: در صندوق توسعه ملی با کاهش شدید قیمت نفت روبه‌رو هستیم و این یک شوک به طرح‌های عمرانی وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا سهم یک هزار میلیاردی استان نیز با کاهش شدیدی روبه‌رو خواهد شد و باید تا جای که امکان دارد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید در این بین پروژه جدیدی آغاز کرد و تنها ‌پروژه‌های رو به اتمام را به سرانجام رساند.

سعدون‌زاده تاکید کرد: امیدوارم این شرایط سختی را که نظام سلطه با کمک نوکران خود در منطقه برای شکستن کمر اقتصاد جمهوری اسلامی فراهم کرده با شکستی بد‌تر برای آن‌ها جبران کنیم.

وی افزود: در خصوص پروژه‌های ناتمام شرکت گاز در آبادان با صحبت‌هایی که با این شرکت انجام شده قرار بر آن است که تمام مناطق آبادان در آینده نزدیک از نعمت گاز برخوردار شوند.

نماینده مردم آبادان خانه ملت عنوان کرد: شرکت گاز نیز اعلام کرده که با مدیریت شهری در این خصوص مشکل داریم، در غیر این صورت تمام امکانات برای اجرای این پروژه فراهم است و پیمانکار نیز مشخص شده است.
سعدون‌زاده با بیان اینکه یک گام بلندتری برای آبادانی شهر آبادان برداشته شده است ابراز کرد: بانک مرکزی شیوه‌نامه تسهیلات نوسازی مسکن را افزایش داده و می‌توان با دریافت این تسهیلات حتی مناطقی را که به شکل قهری وارد شهر آبادان شده‌اند را بافت فرسوده عنوان کرد و برای آنان وام ۴۰۰ میلیون ریالی دریافت کرد.

وی از اضافه شدن یک شهرستان به تقسیمات کشوری خبر داد و اضافه کرد: در آینده نزدیک خبر شهرستان شدن شهر اروندکنار اعلام خواهد شد و دهستان منیوحی به بخش تبدیل می‌شود و یک بخش دیگر تحت عنوان بهمن‌شیر به مرکزیت چوئبده به بخش‌های آبادان افزوده خواهد شد.

نماینده مردم آبادان اشاره کرد: در نامه‌ای از وزیر نفت خواسته شد تا تکلیف منازل سازمانی وزارت نفت در آبادان مشخص شده و این خانه‌ها به شهروندان، نهادها و اشخاص حقیقی کم بضاعت با قیمت به روز و مناسب واگذار شود.
سعدون‌زاده خاطرنشان کرد: واگذاری این منازل مختص به کارکنان نفت نباید باشد و این موضوع باید عمومیت گیرد تا همه افراد بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.