۴۷ درصد اشتغال آبادان در بخش شیلات است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره شیلات و آبزیان آبادان از فعالیت ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش شیلات این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۷ درصد اشتغال آبادان در بخش شیلات است.

سید صالح هلالات در نشست شورای اداری شهرستان آبادان، از فعالیت ۳۶۲ لنج صیادی در بنادر آبادان، اروندکنار و بندر چوئبده خبر داد و افزود:۴۸۰ قایق موتوری نیز برای رونق صید و صیادی به کار گررفته شده است.

وی بیا بیان واگذاری وظیفه ارائه خدمت به شناورهای صیادی به تعاونی های صید و صیادی منطقه خبر داد و اظهار داشت:۳۵درصد شناورهای استان خوستان در شهرستان آبادان مستقر است و از امکانات بندری و خدماتی تعاونی های بهره می برد.

هلالات افزود:سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۹ هزار تن انواع آبزیان از سوی صیادان آبادان از دریا صید و در بازارهای داخلی عرضه شد.

رئیس اداره شیلات و آبزیان شهرستان آبادان همچنین از نوسازی ۲۲۷ شناور چوبی صیادی و تغییر آن به فایبرگلاس خبر داد و اظهار داشت:بازسازی ناوگان صیادی به منظور بهره وری بیشتر صورت می گیرد.

رییس اداره شیلات آبادان همچنین با بیان فعالیت ۳۰ مرزعه پرورش میگو با ۴۰۰ هکتار در مزارع پرورش میگوی چوئبده، گفت:سال زارعی جاری پرورش میگو نوع وانامی، بیش از یک هزار و ۳۶۰ تن میگو برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت:پیش بینی می شود با توجه فراهم شدن شرایط مناسب برای پرورش میگو در سایت پرورش میگوی چوئبده در سال زراعی آینده ۵۵ مزرعه فعال شده و دو هزار و ۵۰۰ تن میگو از آن برداشت شود.

رییس اداره شیلات آبادان در پایان سخنان خود با بیان وجود هفت مرکز عمل آوری و بسته بندی ماهی و میگو در آبادان، افزود:دو واحد از این مجموع به علت کمبود نقدینگی غیر فعال است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.