تخلفات مالی گسترده در شهرداری آبادان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: اظهارات اخیر شهردار آبادان در خصوص عدم وقوع تخلف مالی در این شهرداری نادرست است.

حمید حنظل عیدانی در واکنش به گفتگوی اخیر شهردار آبادان گفت: تا پیش از مصاحبه اخیر شهردار در روز ۹ دی، قصد نداشتیم جزئیات جلسه با شهردار را مطرح کنیم و موارد مطرح شده به صورت داخلی حل و فصل شود.

وی ادامه داد: یکی از شرایط احراز صلاحیت شهرداری، سکونت شهردار در محدوده قانونی شهر است زیرا شهردار باید یک شهروند باشد اما معمولا سکونت را به بیتوته کردن و اقامت داشتن می شناسد. فردی که ادعای خدمت به مردم را دارد باید با خانواده اش در کنار آن مردم زندگی کند و از امکانات همان شهر، استفاده کند حالا امکانات خوب باشد و یا بد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: اینکه شهردار اظهار می کند «خانواده من اهواز هستند و من در آبادان سکونت دارم» و همچنین به گفته وی گاهی شب ها در مراسم ها شرکت می کند، معمولا سکونت اینگونه تعریف نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اظهارات اخیر شهردار این شهر را در خصوص عدم وقوع تخلف مالی رد کرد و افزود: سندهایی در اختیارمان است که حسابرس اعلام نکرده تخلفی صورت نگرفته است. در سال ۹۱ بیش از ۷۰ مورد تخلف وجود دارد و بر همین اساس حسابرسی را به عنوان بخشی از پرسش ها مطرح کردیم.

حنظل عیدانی با بیان اینکه مخالف اطلاع رسانی اقدامات انجام شده شهردار از طریق تبلیغات نیستیم، گفت: اینکه من در یک مراسم شرکت کنم، عکس قد و نیم قد بگیرم و در ازای آن پول پرداخت کنم، شیوه درستی نیست. شیوه عملکرد «محمودرضا شیرازی» در تبلیغات با شیوه عملکرد شهرداران کلانشهرها نیز منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در خصوص کاندیداتوری وی برای سمت شهرداری آبادان اظهار کرد: این شایعه زائیده ذهن افرادی است که موقعیت خود را از دست رفته می بیند. معمولا اخبار خاصی به شهردار آبادان می رسد و ممکن است او آنها را باور کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: وقتی شهردار در «اصل فعالیت» نباشد و در «حاشیه» سیر کند، مشکلات پدید می آید. عدم جمع ‌آوری اصولی زباله ‌های سطح شهر، عدم نگهداری فضای سبز، ضعف در ساماندهی کیوسک های سطح شهر، ساخت و ساز بی رویه، ناتوانی درساماندهی دستفروشان و صنوف مزاحم، مشکلات ترافیکی و حمل و نقل شهری، مشکلات آب های سطحی و سایر مشکلات مواردی است که وی در رفع آنها ناتوان بوده است.

حنظل عیدانی خاطرنشان کرد: برای برکنار کردن شهردار حداقل ۹ رای نیاز است که در حال حاضر هفت تن از اعضای شورای شهر این مسئله را قبول کردند که این سئوالات قانع کننده نبوده ولی عده ای بی تفاوت هستند و عده ای نیز به رغم اینکه این مباحث را شنیدند زیر بار نمی روند که به عنوان نماینده های مردم از دستگاه های قضایی و نظارتی درخواست می کنیم تا به این مسائل رسیدگی شود.

وی گفت: دوستانی که ما را در این مسیر پیش رو همراهی نمی کنند زمان به آنها نشان می دهد که مسیر را اشتباه رفته اند.

حنظل عیدانی در خصوص گزینه های شهرداری آبادان بیان کرد: به دنبال شهردارهای کلان‌ شهرها هستیم. به شهرداری نیاز داریم که بداند در یک شهر بین‌ المللی و در منطقه آزاد مردم به دنبال چه نیازهایی هستند.

وی بیان کرد: بسیاری از برنامه های عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان که برای عمران این شهر در نظر گرفته شده اجرایی نشده و این در حالی است که ما به پایان سال نزدیک شده ایم.

رای دو نفر از اعضا یک شبه برگشت

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در پایان گفت: تا دقیقه ۹۰ دو نفر از اعضا مصمم بودند و یک شبه رای آنها برگشت که باید از خود آنها این موضوع پرسیده شود. بعضی ها نیز بازی کردن با آبروی انسانها برایشان جزو اقدامات پیش پا افتاده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.