پالایشگاه آبادان آماده از سر گیری واحد تصفیه گوگرد است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان گفت:در صورت موافقت و دستور دادستان، این شرکت آمادگی دارد با نصب کاتالیست های واحد تصفیه گوگرد (SRP)، فعالیت مجدد این واحد را از سر گیرد.

واحد تصفیه بنزین، بازیافت پروپیلن و بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان عامل آلوده کننده هوای این شهر و تصادعد گاز گوگرد یاد می شد، نیمه آذرماه سال جاری به دستور دادستان آبادان تعطیل شد.

احمد شیرعلیزاده دادستان دادگاه های عمومی و انقلاب آبادان نیز در خصوص حکم صادره مبنی بر توقف فعالیت واحد SRP پالایشگاه آبادان، گفته بود که مهلتی برای توقف فعالیت این واحد تعیین نشده است.

فرشید خائیز رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه کاتالیست واحد تصفیه گوگرد کنونی این پالایشگاه در دست تعویض است، افزود:کاتالیست ها در مخازن این واحد بارگیری شده و در صورت موافقت دادستان آبادان، واحد تصفیه گوگرد کنونی پالایشگاه آبادان، آزمایش و راه اندازی مجدد می شود.

وی گفت: واحد تصفیه گوگرد وظیفه تبدیل گاز گوگرد به گوگرد خشک را بر عهده دارد و پالایشگاه آبادان با رویکرد سالم سازی محیط زیست به تعویض کاتالیست های واحد قدیمی و ساخت واحد جدید در این شرکت اقدام کرده است.

خائیز همچنین از راه اندازی یک واحد جدید تصفیه گوگرد (SRU) برای جایگزینی واحد پیشین پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: این واحد جدید نیز تا دو ماه و نیم آینده راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، پالایشگاه نفت آبادان در استان خوزستان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که ۱۰۲ سال قدمت دارد و زمانی بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه و جهان شناخته می شد.

پالایشگاه آبادان با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در آن تولید شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.