ظرفیت تولید پتروشیمی آبادان افزایش می یابد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان این که هم اکنون این پتروشیمی با ٧٠ درصد ظرفیت اسمی خود در حال کار است، گفت: به زودی با افزایش گاز همراه نفت از پالایشگاه آبادان افزون بر جبران کاهش تولید، این ظرفیت افزایش می یابد.علیرضا صدیقی زاده در گفتگو با خبرنگار شانا، از آغاز دوباره تامین خوراک پتروشیمی آبادان از سوی پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی موجود تا پایان سال با افزایش گاز تحویلی کمبود خوراک این پتروشیمی جبران می شود.وی گفت: در ۴٠ روز گذشته به دلیل بروز تعمیرات اساسی ناخواسته در پالایشگاه آبادان خوراک این پتروشیمی کاهش یافته و در مواقعی قطع شده است.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان این که هم اکنون پتروشیمی آبادان با ٧٠ درصد ظرفیت اسمی خود در حال کار است، گفت: به زودی با افزایش گاز همراه نفت از پالایشگاه آبادان این ظرفیت افزایش می یابد.

صدیقی زاده با تاکید بر این که همسو با حمایت از ساخت داخل تاکنون بیش از پنج هزار قطعه در پتروشیمی آبادان بومی سازی شده است، گفت: این آمار از قطعه سازی مربوط به پنج ماه گذشته بوده، از این رو هم اکنون تعداد بیشتری قطعه در این شرکت با همکاری بخش داخلی ساخت داخل شده است.

وی گفت: پتروشیمی آبادان پارسال حدود ٨٠ درصد تولیدات خود را در داخل کشور و ٢٠ درصد باقی مانده را صادر کرد و  در سه ماه نخست سال هم همین رویه را ادامه داده است اما در سه ماه دوم سال با توجه به تغییر سیاستی که دولت در نرخ گذاری محصولات پتروشیمی داشت و عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران الزام یافت واسطه ها از بازار خارج شدند و اکنون از نظر حجمی ۵٠ درصد  محصول این مجتمع پتروشیمی صادراتی و ۵٠ درصد برای مصرف داخلی است.

صدیقی زاده با بیان این که مقاصد صادراتی پتروشیمی آبادان که PVC‌ است به عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان تعیین شده است، گفت:  مقادیر کمی نیز به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان ادامه داد: مجتمع پتروشیمی آبادان سه محصول عمده تولید می کند که شامل PVC در گرید های مختلف با ظرفیت ١١٠ هزار تن در سال،کاستیک سودا با ظرفیت ٣٠ هزار تن در سال و DDB با ظرفیت ١۵ هزار تن در سال می شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.