کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در جنوب خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: با اجرای برنامه های آموزشی و مراقبتی میزان مرگ و میر نوزادان در جنوب خوزستان کاهش یافت.

نصرالله حسونی بحرینی گفت: آمار مرگ و میر نوزادان در سال ۹۱، ۸۷٫۱ در هر یکصد هزار تولد زنده بود که این میزان در سال ۹۲ به دلیل افزایش زایمان و موالید به ۱۱ در هر یکصد هزار تولد افزایش یافت.

وی افزود: ارائه آموزش های لازم به مادران باردار پیش و بعد از زایمان طی ۹ ماه گذشته، آمار مرگ و میر نوزادان را به ۷٫۱ درصد در هر یکهزار تولد زنده کاهش داد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: نوزادان از بدو تولد تا ۵۲ ماهگی در پوشش حمایت های بهداشتی و درمانی قرار دارند و دستورات و آموزش های لازم در این زمینه به پرسنل و پزشکان منطقه ارائه شده است.

وی با بیان اجرای طرح تحول سلامت در کشور و اقبال مادران از اجرای طرح تولد طبیعی نوزادان اظهار داشت: ایمن ترین زایمان، زایمان طبیعی است که سلامت نوزادان و ماردان را تامین می کند.

دانشکده علوم پزشکی آبادان، سال ۹۱ با پوشش جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز منفک شد و فعالیت خود را در جنوب استان خوزستان آغاز کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.