هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال کشور / رویارویی ماهشهری ها در بعثت / نفت آبادان مدعی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  در هفته دوازدهم لیگ ملی بسکتبال کشور، نفت آبادان در قزوین میهمان فولاد هفت الماس است و تیم‌های پتروشیمی بندرامام و صنایع پتروشیمی دربی بسکتبالی خوزستان را برگزار خواهند کرد.
هفته دوازدهم لیگ ملی بسکتبال از فردا در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و نمایندگان خوزستان نیز برای در اندیشه بهبود وضعیت خود در جدول رده‌بندی مسابقات هستند.

در همین چارچوب، فردا پنجشنبه از ساعت ۱۶ در سالن بعثت ناحیه صنعتی ماهشهر، تیم‌های همشهری و هم خانواده پتروشیمی بندر امام و صنایع پتروشیمی ماهشهر رو در روی هم صف‌آرایی خواهند کرد.

این دیدار در حالی آغاز خواهد شد که دو تیم با انگیزه‌های متفاوتی نسبت به همدیگر پای به زمین مسابقه خواهند نهاد.

تیم صنایع پتروشیمی که در وضعیت معلوم‌الحالی به سر می‌برد، در مقابل همشهری خود چیزی برای از دست دادن ندارد و تاکنون موفق به کسب پیروزی در این دوره از رقابت‌ها نشده است.

صنایع از ابتدای این فصل دچار ضعف تیمی مفرط بوده و با نتایجی که تاکنون کسب کرده خوزستان را در خطر کسر یک سهمیه قرار داده و اگر در دور دوم این رقابت‌ها و در لیگ حرفه‌ای این تیم شرایطی بر همین منوال را پیش بگیرد، مطمئنا استان خوزستان در زمینه سهمیه خود در لیگ بسکتبال کشور دچار خسران خواهد شد.

کار‌شناسان و مسئولان امر باید حساسیت موضع را درک کرده چرا که کسب سهمیه برای یک استان به سختی مهیا می‌شود و به نظر می‌رسد که نگه داشتن این تیم در آوردگاه اول بسکتبال کشور به مراتب سهل و آسان‌تر از کسب آن باشد.

این تیم که در نقاطی از زمین دچار ضعف مفرط بازیکن است و به شدت در پست پنج و یک و حتی سه تشنه یک بازیکن کارآمد است و کادر فنی این تیم برای بقای تیم صنایع باید مدیریت این تیم را مجاب برای به کارگیری چنین بازیکنانی کند در غیر این صورت، هم‌اکنون تمام رقبا روی دو امتیاز بازی در مقابل صنایع پتروشیمی ماهشهر حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد.

اما در آن سوی میدان تیمی قرار گرفته که کاملا بالعکس تیم صنایع در تمام پست‌ها نه تنها کمبود بازیکن ندارد بلکه دچار ترافیک بازیکن است.

مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، که سال گذشته با تمام توان خود مهرام پر مهره را به آسانی مغلوب خود کرد و قهرمان شد، در این فصل با دارا بودن ملی‌پوشانی چون حامد آفاق، بهنام یخچالی و صمد نیکخواه بهرامی، به راحتی می‌تواند تمام امتیازات زیر سبد را از آن خود کند و امتیازات زیادی را از پشت قوس زمین به دست آورد.

این تیم قادر است در وقت‌هایی که از حریف خود عقب است به بازی سرعت داده و در زمانی که نتیجه را از آن خود می‌بیند بازی را به کنترل خود درآورد، اما یک موضوع مشخص در خصوص این تیم، حفظ توان تیمی پترو توسط سرمربی این تیم است که برنامه‌های خود را برای لیگ حرفه‌ای نگاه داشته است.

مهران حاتمی به خوبی می‌داند که هر چه را که در چنته دارد نباید اینجا رو کرد چرا که در دور بعدی مسابقات، رقابت به مراتب سخت‌تر خواهد بود چه بسا مدعیان دیگری نیز در راه باشند.

پترو را می‌توان تیم از پیش برنده دربی خوزستان دانست و به نظر نمی‌رسد که صنایع در بازی فردا مزاحمتی برای همشهری خود ایجاد کند چرا که تغییراتی در این تیم صورت نگرفته که موجب اعجاز در این بازی شود.

شهرآورد بسکتبالی خوزستان فردا از ساعت ۱۶ در سالن بعثت ماهشهر بین تیم‌های سوم و نهم لیگ ملی بسکتبال کشور برگزار خواهد شد.

اما در رقابت‌های فردا چشم‌ها به قزوین دوخته شده، جایی که جامعه بسکتبال شاهد یک رویارویی همطراز خواهد بود.

پالایش نفت آبادان که در این فصل فرا‌تر از انتظار ظاهر شده است، توجه‌ها را به خود جلب کرده و می‌توان گفت که فردا یک دیدار چهار امتیازی را در پیش‌روی دارد.

تیم قزوینی که در فاصله دو امتیازی آبادانی‌ها قرار دارد و سایه به سایه این تیم حرکت می‌کند، تاکنون در خانه بسیار خوب کار کرده و حتی تیم صدرنشین دانشگاه آزاد را از پیش روی برداشته است، اما این تیم در بازی فردا در صورت پیروزی نیز جای نفت را نخواهد گرفت، اما با شکست نفت آبادان تسویه حساب دور رفت و باخت در آبادان را جبران خواهد کرد و کار را به روزهای آینده واگذار خواهد کرد.

نفت آبادان که هفته گذشته یک پیروزی باور نکردنی را در آبادان و در مقابل پمینای اصفهان رقم زد، با روحیه‌ای مضاعف و تمریناتی شاداب و حساب شده، امید اول پیروزی در این دیدار به شمار می‌رود و باید اذعان کرد در صورت پیروزی طلایی‌پوشان آبادانی در این دیدار، جامعه بسکتبال به احترام رده چهارم باید عقب بکشد چرا که این رده برای سایر تیم‌ها دست نیافتنی خواهد شد.

شاگردان هماد سامری که به خوبی در حمله حریفان را مورد آزار قرار می‌دهند، در کار دفاع نیز با اتکا به قامت بلند جابر روزبهانی، به لحاظ روانی می‌تواند حریف خود را تضعیف کرده و با استفاده از بازیکنان سرعتی چون محمد علی قدرتی، مهدی برون و محمدباقر قمری در حمله به اهداف خود دست یابد.

این تیم همچنین بازیکنان امتیاز آوری چون یونس لاله‌زاده و عدنان دورقی را در پشت قوس در اختیار دارد و در زیر سبد نیز می‌تواند با اتکا به اصغر کار دوست، امیرالله وردی و عماد سلمانی حجت را بر حریف قزوینی تمام کرده و میدان را با یک برد شیرین ترک کند.

باید منتظر ماند و دید که نماینده آبادان با چه نتیجه‌ای میدان سخت قزوین را ترک خواهد کرد و در پایان این هفته چه نتایجی برای نمایندگان خوزستان رقم خواهد خورد.

در هفته دوازدهم لیگ ملی بسکتبال کشور، دو تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر و پتروشیمی بندر امام در سالن بعثت ماهشهر به مصاف هم می‌روند و پالایش نفت آبادان در قزوین، میهمان فولاد هفت الماس رده پنجمی خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.