هشدار نسبت به وقوع بارش ، تگرگ ، برف و تندبادهای لحظه ای در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به بارش باران ، تگرگ ، برف و تند باد های لحظه ای در استان هشدار داد.

با اشاره به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آمده است : هوای استان از فردا تا اواخر روز جمعه همراه با افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق بویژه نیمه جنوبی ، شرقی و ارتفاعات شمال شرق استان و وقوع بارندگی های فراگیر بعضا ریزش تگرگ و احتمال ریزش برف در ارتفاعات و وزش تند باد لحظه ای و با توجه به حجم بارشها انتظار آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها و مواج بودن شمال خلیج فارس پیش بینی شده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه در روزهای چهارشنبه تا جمعه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم از جمله آمادگی همه دستگاه های مرتبط و مراکز بهداشتی و درمانی و خدماتی و عملیاتی شهرستان، همچنین بازدید و بررسی مستمر پست ها و خطوط انتقال برق و تاسیسات و شبکه های آبرسانی اقدام کنند.
اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، صیادان، صاحبان قایق های موتوری، کشاورزان و دامداران برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و قرار گرفتن در فضای باز و مناطق وقوع سیلاب و صاعقه در این اطلاعیه توصیه شده است.

مطالب پیشنهادی