احداث بزرگترین پارک آبی کشور با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در ماهشهر

عصر جنوب: سرپرست هیئت شنا خوزستان از احداث بزرگترین پارک آبی کشور با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در ماهشهر خبر داد.

حسن عیسی زاده اظهار کرد: توسعه ورزش های آبی استان در برنامه های بلند مدت ما قرار دارد و سعی می کنیم تا شهرهای مستعد استان مانند آبادان، خرمشهر، دزفول و ماهشهر را که در مجاورت آب های سطحی قرار دارند در ورزش های آبی پیشگام کنیم.

وی در ارتباط با پروژه احداث پارک آبی در ماهشهر گفت: پارک آبی ماهشهر با وسعت چهار هکتاری خود بزرگترین پارک آبی کشور محسوب می شود. پیشنهاد و طراحی پارک آبی ماهشهر چند سالی راکد مانده بود ولی از زمانی که تصدی هئیت شنای استان را برعهده گرفتم گسترش ورزش شنای خوزستان را در اولویت کار خود قرار داده و مصمم شدم این پروژه ارزشمند را به سرانجام برسانم.

سرپرست هیئت شنا خوزستان تصریح کرد: برای احداث پارک آبی ماهشر جلسات متعددی با سرپرست اداره ورزش و جوانان ماهشهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار و مدیرعامل پتروشیمی مارون داشتیم و در نهایت تصمیم بر این شد تا پروژه پارک آبی در ماهشهر اجرا شود.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: باید از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و رئیس اداره ورزش و جوانان ماهشهر تشکر ویژه ای داشته باشم زیرا ۵۰ درصد کار را انجام داده و حمایت خوبی نیز از این پروژه داشتند.

وی با بیان این که پروژه پارک آبی ماهشهر جنبه توریستی نیز دارد گفت: طراحان پروژه هفته گذشته به ماهشهر آمدند و درحال حاضر مشغول طراحی اولیه پارک هستند و پیش بینی می کنیم که کارهای ساخت و  ساز پروژه از آبان ماه شروع شود.

سرپرست هیئت شنا خوزستان خاطرنشان کرد: به عقیده من این گونه طرح ها که عام المنفعه بوده و ارتباط مستقیمی با اوقات فراغت مردم دارند باید در استان گسترش پیدا کرده و برای تمامی هم استان های عزیز ایجاد شود.

عیسی زاده یادآور شد: اگر این پروژه از آبان ماه سال جاری آغاز شود به دلیل خریداری تاسیسات مربوطه حدود یک سال و نیم به طول می انجامد و حدود ۱۰میلیارد تومان نیز اعتبار برای آن تعیین شده است.

وی با بیان این که پارک آبی ماهشهر در ابعاد وسیع تری از پارک آبی مشهد احداث می شود عنوان کرد: تجهیزات پارک آبی ماهشهر بسیار جدیدتر از پارک آبی مشهد بوده و با وسعتی که دارد بزرگترین پارک آبی کشور به شمار می رود.

سرپرست هیئت شنا خوزستان تاکید کرد: با انجام این پروژه بزرگ می توانیم رغبت سرمایه گزاران را جهت سرمایه گزاری در استان خوزستان و به ویژه ماهشهر برای سرمایه گزاری های بیشتر افزایش دهیم.

عیسی زاده با تاکید بر سفارش پیامبر اکرم(ص) مبنی بر یادگیری و انجام ورزش شنا گفت: در اسلام رشته شنا بسیار مهم بوده و اهمیت زیادی به آن داده شده است. این رشته جدای از بحث تفریحی و نشاط در بعد سلامت و درمان نیز می تواند مفید باشد. باتوجه به موارد یاد شده و این که امروزه استخرها مانند مراکز فیزیوتراپی جهت درمان استفاده می شوند تلاش کرده ایم تا به این مقوله از نظر علمی و نیمه پزشکی نیز نگاه کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که یک فرد عمل جراحی انجام می دهد پزشک متخصص چند جلسه شنا در استخر را برای آن فرد تجویز می کند و این نشان می دهد که استخر تنها برای گذراندن اوقات فراغت نیست بلکه مکانی برای درمان هم به شمار می رود.

سرپرست هیئت شنا خوزستان بیان کرد: اکنون برخی مسئولان نظیر نائب رییس مجلس و مدیرعامل باشگاه استقلال علاوه بر عضویت در هیئت رییسه شنا نگاه مثبتی نیز به رشته شنا دارند و این مسئله نشان از اهمیت ویژه این رشته دارد.

وی تصریح کرد: افشار زاده سال ها رییس کمیته المپیک بوده و ابوترابی نیز عضو هیات رییسه فدراسیون شنا است و حضور چنین افرادی در ورزش شنا می تواند در توسعه و پیشرفت این رشته در کشور نقش زیادی داشته باشد و این تدابیر هوشمندانه رضوانی، رییس فدراسیون شنا است.

عیسی زاده افزود: در استان سعی کردیم از افرادی که هم به این رشته علاقه مند هستند و هم در سطوح مدیریت اجرایی استان قرار دارند در هیئت رییسه هیئت شنا استفاده کنیم.

سرپرست هیئت شنا خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر به منظور پیشبرد و توسعه ورزش های آبی استان خواستار حمایت همه جانبه استاندارو معاونین، مدیران اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.