مخمل زاده: ۴۰ درصد سازمانهای مردم نهاد خوزستان فعال نیستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در استان ثبت شد که ۴۰ درصد آنها به شیوه های مختلف از دایره فعالیت خارج شدند.

به گزارش مهر، مهرداد مخمل زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: ضرورت توسعه موسسات مردم نهاد باید از سوی تمامی رسانه ها، بازتاب داده شود و تمامی خبرگزاری ها و روزنامه های باید در انجام این رسالت پیش قدم باشند.

مخمل زاده ادامه داد: دستگاه های دولتی در انجام وظایف خود بدون حضور سازمان های مردم نهاد کم توان عمل می کنند و دیگر وجود این سازمانها برای انجام هرچه بهتر فعالیت های دولتی، امری ضروری است.

وی با اشاره به توانایی ها و تجربیات سمن ها عنوان کرد: استفاده درست از توانایی های سازمان مردم نهاد و استفاده از تجربیات آنها باید در تمامی مراکز دولتی و از جمله اداره کل بهزیستی استان خوزستان نهادینه شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: ارتباط رسانه ها و سازمان های مردم نها در سالهای گذشته بسیار ضعیف بود و باید برای جبران این ضعف و معرفی سازمان ها و نوع فعالیت آنها تمام تلاش خود را کرد.

مخمل زاده با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه سمن ها تاکید کرد: هنوز این فرصت را داریم که جایگاه این مراکز را در جامعه تبیین کنیم و وضعیت آنها را بهبود بخشیم تا به جایگاه اصلی خود نزدیک شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در حوزه های مختلف فرهنگی برای اینکه از آنها برای انجام فعالیت دعوت کنیم با مشکل مواجه هستیم و باید راه حلی برای این مشکل پیدا کرد.

مخمل زاده با اشاره به امکان انجام فعالیت در قالب موسسه های شناسنامه دار گفت: سازمان ها مردم نهاد بعد از ثبت شدن، دیگر فعالیت های آنها شناسنامه دار است و می توانند به طور پیوسته با نهادهای دولتی در ارتباط باشند.

وی افزود: نحوه تعامل سمن ها با ارگان های دولتی نیاز به فرهنگ سازی دارد و رسانه ها می توانند این فرهنگ سازی را تسهیل بخشند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم تحسین همیاری میان سازمان ها مردمی و ارگانهای دولتی بیان کرد: انتظار می رود که همیاری و تعامل بین سازمان های مردم نهاد رسانه ها واداره های دولتی از وضعیت موجود بهتر شود.

مخمل زاده ادامه داد: با شروع فعالیت های مردم نهاد و بعد از مصوبه سال ۸۴ تا سال ۹۲ حدود ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در استان خوزستان ثبت شدند که ۴۰ درصد آنها به شیوه های مختلف از دایره فعالیت خارج شدند. از سال ۹۳ تاکنون نیز۵۰ پروانه فعالیت صادر و ۶۰ پرونده در انتظار ثبت است.

وی در پایان گفت: سازمان های مردم نهاد با توانمندسازی خود واگذاری بخشی از فعالیت های دولتی به آنها می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.